Nombre total de pages vues

samedi 17 septembre 2011

"INDIENELE" MELE CU FRISCA




Pentru ca mi-am adus aminte de prajiturile copilariei noastre,pe care le savuram cu placere in cofetariile de la acea vreme...am incercat sa realizez aceste "Indiene cu frisca",pe care le-am modificat putin;)

Ingrediente:
Pentru blaturi:4 oua
                     4 linguri zahar
                     4 linguri faina
Pentru crema:400 g smantana grasa
                     200 g mascarpone
                     4 linguri zahar pudra
                     50 g ciocolata neagra
Pentru glazura:100 g ciocolata neagra
                      100 ml smantana lichida
                      50 g unt
Pentru sirop:   100 ml apa
(facultativ)       2 linguri zahar
                       esenta de rom
Modul de preparare:
Blaturi: Se prepara o compozitie obisnuita de pandispan:am separat albusurile de galbenusuri.Albusurile le-am batut spuma cu zaharul,am adaugat galbenusurile si la final,faina.



Pe o tava de cuptor,asezam hartie de copt,pe care punem cu ajutorul unui pos,forme rotunde,avand grija sa lasam spatiu intre ele.Se coc in cuptorul incins dinainte,pentru 7-10 minute,doar cat sa prinda culoare.Se scot si se lasa la racit.
Pentru cei carora nu le plac prajiturile neinsiropate(cum sunt eu),se prepara un sirop simplu din apa si zahar.Se lasa la racit si se adauga esenta de rom.
Din aceasta compozitie mi-au iesit 24 blaturi ...deci 12 prajituri.
Crema:Se bate smantana cu zaharul pudra la care se adauga apoi branza mascarpone.Din aceasta compozitie,am luat cateva linguri pe care le-am amestecat cu ciocolata topita pe baie de aburi si racorita putin.


Glazura: Se rupe ciocolata bucati si se pune impreuna cu smantana lichida si untul pe foc foarte mic sa se topeasca.Se amesteca intr-una,se lasa pe foc doar atat cat amestecul sa devina omogen.Cu aceasta glazura,am acoperit jumatate dintre blaturi.
Asamblare: Am pensulat cu sirop jumatate din blaturi si le-am acoperit mai intai cu crema de ciocolata,apoi cu crema de mascarpone.




Celelalte blaturi,le-am pensulat pe partea de dedesubt,le-am asezat pe un gratar si le-am imbracat frumos cu glazura de ciocolata.Am luat cu maaare grija capacele ciocolatite si am "capacit"prajiturile.Deasupra le-am pus un mot de crema si le-am "biciuit" cu ciocolata ramasa:)
Pofta buna !







      






Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire